Aktualności
2022-11-10
Narodowe Święto Niepodległości
[ czytaj więcej ]
Akcja Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu”.
2022-11-09
Wycieczka do Kołobrzegu
[ czytaj więcej ]
Lekcje muzyki i kółka muzycznego w klasie i w parku.
Aktualności z dnia 2022-11-09
Wycieczka do Kołobrzegu

Wycieczka do Kołobrzegu - dzień I Na pierwszą w tym roku wycieczkę członkowie Koła Turystycznego im. Kazimierza Nowaka pojechali do Kołobrzegu. Wybór tego miasta nie był przypadkowy ponieważ nasza organizacja realizuje projekt pt.: II wojna światowa - czas apokalipsy” którego celem jest zapoznanie z przebiegiem i konsekwencjami wojny. Wycieczka trwała trzy dniowa. Do Kołobrzegu pojechaliśmy pociągiem. Zwiedzanie Kołobrzegu rozpoczęliśmy od zobaczenia „Kołobrzeskiego Skansenu Morskiego” gdzie znajdują się dwa w pełni wyposażone statki ORP „Fala” i „Władysławowo” które zwiedziliśmy. Dało to nam pojęcie o trudnych warunkach pracy na morzu, ponieważ naocznie zobaczyliśmy jak mało miejsca jest na statku. Mogliśmy również zapoznać się z różnym osprzętem, używanym na statkach oraz różnymi rodzajami broni stosowanymi podczas walki morskiej np. minami, torpedami. Kolejnym punktem na naszej mapie zwiedzania było Muzeum Oręża Polskiego. Muzeum to pokazuje rozwój techniki wojskowej od początków państwa Polskiego do czasów współczesnych. Znajduje się tu również wiele pojazdów wojskowych które można oglądać. Zwiedziliśmy również stare miasto które w czasie wojny zostało zupełnie zniszczone. Dopiero w latach 90 XX wieku zostało odbudowane. Zobaczyliśmy również miejscowy rynek, ratusz i Bazylikę Mariacką. Weszliśmy na punkt widokowy na wieży wspomnianego kościoła skąd roztaczał się wspaniały widok na miasto i okolicę. Dodatkową atrakcją tego miejsca, jest makieta dawnej Twierdzy Kołobrzeg. Wieczorem po odpoczynku poszliśmy jeszcze na krótki wieczorny spacer nadmorska promenadą gdzie zobaczyliśmy okolice Mola i latarni morskiej.
Wycieczka do Kołobrzegu - dzień II
Kolejnego dnia naszego wycieczki pojechaliśmy do Dobrzycy do Ogrodów „Hortulus”. Najpierw pojechaliśmy do części ogrodu gdzie znajduje się pewnie największy w Polsce labirynt utworzony z grabu. Jak się okazało jest to miejsce bardzo interesujące. Uczestnicy wycieczki brali udział w grze terenowej w labiryncie, za pomocą mapy trzeba było odnaleźć dziesięć punktów. Każdy odnaleziony punkt można było potwierdzić skasowaniem specjalnej karty. W labiryncie spędziliśmy dobre dwie godziny, trochę zmęczeni ale na szczęście nie zagubieniu ruszyliśmy do drugiej części kompleksu. Tam mogliśmy poznać różne typy ogrodów ozdobnych spotykanych na świecie. Wiedzę z pobytu w tym miejscu wykorzystamy do doskonalenie wyglądu naszego ogrodu szkolnego. Po wizycie w Dobrzycy dojechaliśmy do Podczel, skąd ścieżką przez piękny las bukowy i ”Solne Bagno” - zespół przyrodniczy, dotarliśmy na wybrzeże Bałtyku. Okazało się że nasze morze jest bardzo ekspansywny ponieważ w tym miejscu niszczy brzeg morski. Tak mocno ze trzeba go umacniać wielkimi kamieniami, w innym przypadku w czasie sztormu wdarłoby się w głąb lądu. Krajobraz tutaj bardziej przypominał góry niż morze. Idąc wzdłuż brzegu morskiego dotarliśmy do Fortu Wilczego a następnie do miejsca noclegu. Po odpoczynku wieczorem poszliśmy promenadą na krótkim spacer po mieście. Tutaj czekała na nas niespodzianka bo zobaczyliśmy stado około dziesięciu dzików. Zachowując bezpieczną odległość mogliśmy je obserwować. Na wszystkich spotkanie to zrobiło duże wrażenie a pamiątką z tego spotkania są całkiem udane zdjęcia.
Wycieczka do Kołobrzegu - dzień III
Ostatniego dnia wycieczki zwiedzaliśmy portową i nadmorska część Kołobrzegu. W drodze do portu, obejrzeliśmy zabytkowy bindarz czyli tunel z specjalnie podciętych drzew. Następnie zwiedziliśmy miejscowy port. Oglądaliśmy znajdujące się tutaj statki oraz pozostałości dawnego fortu broniącego wejścia do portu - „Fortu Ujście”. Po wojnie został on przebudowany na latarnię morską. Poszliśmy na ujście Parsęty zobaczyć jak rzeka kończy swój bieg w morzu. Zobaczyliśmy „Pomnik Zaślubin z Morzem” oraz jedną z największych atrakcji Kołobrzegu – Molo. Spędziliśmy tutaj trochę czasu podziwiając nadmorskie krajobrazy a sprzyjało temu piękna i ciepła pogoda. Następnie deptakiem przeszliśmy na dworzec kolejowy. W godzinach popołudniowych komfortowym pociągiem pośpiesznym powróciliśmy do domu. Podsumowując nasz wyjazd można stwierdzić że był on bardzo udany. Pogoda przez trzy dni była doskonało cały czas świeciło słońce i było ciepło. Zwiedzane miejsca okazały się atrakcyjne i ciekawe. I jak zwykle okazało się że jest jeszcze sporo nowych miejsc do zobaczenia. W przyszłości na pewno jeszcze wrócimy do gościnnego Kołobrzegu!