Aktualności
2018-11-15
WYCIECZKA DO GMINY ŻYDOWSKIEJ W POZNANIU
2018-11-12
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO IM. KAZIMIERZA NOWAKA DO MUZEUM POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
Szkolny konkurs „Estetyczna klasa”
2018-11-12
SZKOLNE OBCHODY SETNEJ ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
Udział klasy 2B w ogólnopolskim projekcie " A może Polska"
2018-11-09
Wypiek rogali marcińskich
Aktualności z dnia 2013-05-13
Wycieczka do Wielkopolskiego Parku Narodowego

Nasza wycieczkę rozpoczęliśmy 23 kwietnia 2013 roku na stacji Oborniki Wlkp. Miasto skąd pociągiem dojechaliśmy do Poznania. Tutaj podczas oczekiwania na następny pociąg, mogliśmy obserwować odjeżdżający do Wolsztyna jedyny w Polsce regularnie kursujący pociąg ciągnięty przez parowóz. Na poznańskim dworcu obejrzeliśmy również tablicę poświęconą Kazimierzowi Nowakowi i jego pięcioletniej podróży po Afryce. Następnie wsiedliśmy w pociąg którym dojechaliśmy do Mosiny. Z dworca pieszo dotarliśmy na szczyt wzniesienia Osowa Góra. Jest to najwyższe wzniesienie na terenie Wielkopolskiego Parku Narodowego. Na jego szczycie znajduje się drewniana wieża widokowa z wspaniałym widokiem na dolinę Warty i lasy Parku Narodowego. Ciekawostka tego miejsca jest to że na szczycie wzgórza znajdują się olbrzymie zbiorniki wody pitnej która wydobywana i uzdatniana jest w okolicach Mosiny a następnie wpompowywana na szczyt wzgórza skąd grawitacyjnie płynie do Poznania. Po zejściu z wieży przeszliśmy koło Studni Napoleona i głazu poświęconemu Władysławowi Zamojskiemu. Dotarliśmy do rezerwatu Jezioro Kociołek a następnie nad Jeziora Góreckiego które uznawane jest za najładniejszy zbiornik wodny parku. Nad jego brzegiem zrobiliśmy sobie przerwę na śniadanie. Później rozpoczęliśmy wędrówkę wzdłuż jego południowy brzegów. Są one wysoko położone nad lustrem wody i roztacza się z nich piękny widok na tafle wody oraz leżący po przeciwnej stronie budynek Muzeum Wielkopolskiego PN. Zaobserwowaliśmy również że, na jego powierzchni pływa specjalne urządzenie tzw. aerator którego zadaniem jest dotlenienie wody w głębokich partiach jeziora, urządzenie to również w pewnym stopniu zapobiega zakwitom glonów. Idąc dotarliśmy w końcu do celu naszej wycieczki do Wyspy Zamkowej. Znajdują się na niej ruiny zamku Klaudyny Potockiej. Ponieważ dzieliła nas woda mogliśmy obejrzeć wspomniana budowlę tylko z brzegu ale odległość do niego nie była dużą. Pod sam zamek można dotrzeć jedynie zimą po zamarzniętej tafli jeziora. Tutaj też odpoczęliśmy zjedliśmy posiłek i ruszyliśmy po stromych schodach w górę z której roztaczał się piękny widok na zachodni basen jeziora i drugą wyspę która powstała na skutek odkładania na dnie jeziora roślinności, nosi ona nazwę Wyspa Kopczysko. Idąc dalej przez lasy dotarliśmy do rezerwatu ścisłego Jezioro Skrzynka jest to jedyne jezior dystroficzne które stopniowo zmniejsza swoją powierzchnię ponieważ zarasta roślinnością i zamienia się w torfowisko. Idąc szlakiem z powrotem dotarliśmy nad urocze Jezioro Kociołek gdzie spotkaliśmy padalca. Stąd przeszliśmy na dawną stację kolejową Osowa Góra i poszliśmy wzdłuż nieczynnej linii kolejowej leżącej nad Jeziorem Budzyńskim do dawnej stacji kolejowej Mosina Pożegowo. Warto wspomnieć że mimo iż linia ta jest nieczynna od dwudziestu lat jej stan techniczny jest prawie idealny. Ostatecznie doszliśmy do centrum Mosiny gdzie obejrzeliśmy rynek, bulwaru nad Kanałem Mosińskim oraz bardzo oryginalną rzeźbę „Eleganta z Mosiny”. Takim określeniem w Wielkopolsce określa się osobę która bardzo stara się być modna ale ciągle nie nadąża za aktualnymi trendami mody. Ostateczni dotarliśmy na dworzec kolejowy skąd bardzo zadowoleni ze wspaniałej wycieczki, pociągiem późnym popołudniem wróciliśmy do domu.