Aktualności
2018-11-12
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO IM. KAZIMIERZA NOWAKA DO MUZEUM POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
[ czytaj więcej ]
Szkolny konkurs „Estetyczna klasa”
2018-11-12
SZKOLNE OBCHODY SETNEJ ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
[ czytaj więcej ]
Udział klasy 2B w ogólnopolskim projekcie " A może Polska"
2018-11-09
Wypiek rogali marcińskich
PROJEKT-MY PASJONACI
Aktualności z dnia 2013-05-13
Wyjazd do ośrodka edukacji leśnej Łysy Młyn

W związku z odbywającymi się egzaminami gimnazjalnymi i koniecznością zachowania ciszy w szkole, postanowiliśmy miło i pożytecznie spędzić czas poza jej murami. Dlatego 24 kwietnia 2013 roku pojechaliśmy do Ośrodka Edukacji Leśnej „Łysy Młyn”. Po dotarciu na miejsce wyruszyliśmy na ścieżkę przyrodnicza której tematyka dotyczyła roli i znaczenia wody w przyrodzie. Na trasie ścieżki znajdują się ciekawe tablice z opisami i pięknymi zdjęciami. Podczas wędrówki duże wrażenie zrobiły na nas mijane budowle: mini amfiteatr w postaci drewnianego pająka, oraz kładki przerzucone przez wody i bagna, z których można obserwować miejscową przyrodę. Po przejściu ścieżki doszliśmy do budynku ośrodka mieszczącego się w starym młynie. Został on w ciekawy sposób zaadaptowany na miejsce przeznaczone do edukacji przyrodniczej. W nim odbyła się dalsza część naszego wyjazdu. Prowadziliśmy obserwacje za pomocą binokularu i mikroskopu. Obejrzeliśmy również emocjonujący film o jelonku rogaczu. Następnie poszliśmy na śniadanie po którym odbyły się zajęcia dotyczące ryb i ich trybu życia. W ich trakcie zapoznaliśmy się również ze sprzętem służącym do hodowli i poławiania ryb. Obejrzeliśmy również akwaria, próbowaliśmy rozpoznawać wybrane gatunki ryb krajowych. Największe jednak wrażenie zrobiły na nas raki pływające w akwarium i ich drewniane modele. Potem poszliśmy na górne piętro zwiedzać muzealną część ośrodka. Duże wrażenie zrobiła na nas podświetlona ściana na której umieszczone były zdjęcia różnych organizmów leśnych mi. grzybów, owadów. Bardzo oryginalnie wygląda olbrzymi przewrócony dąb, na którym znajdują się różne gatunki zwierząt. Obejrzeliśmy także krótki film o pachnicy dębowej. Na tym zakończyliśmy nasz pobyt w ośrodku. Po wyjściu z niego zrobiliśmy sobie zbiorowe zdjęcie z Panią Karoliną Prange która nas oprowadzała po ośrodku i pożegnaliśmy się. Poszliśmy jeszcze zobaczyć tamę wybudowana przez bobry na cieku przepływającym obok ośrodka, po czym ruszyliśmy w drogę powrotna do domu. Po wizycie w ośrodku, każdy uczestnik wyraził chęć szybkiego powrotu w to miejsce, na nowe zajęcia dotyczące polskiej przyrody. Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze w Łukowie gdzie znajduje się zabytkowy dworek w którym przebywał kiedyś Adam Mickiewicz, obok którego rośnie piękny stary cis. Zaraz obok znajduje się park w stylu angielskim w którym jest staw z wyspą. W parku rosną stare drzewa a najciekawsze o tej porze roku jest runo na którym rośnie wiele gatunków kwiatów szczególnie pięknych wiosną. Kwitną tutaj niebieskie cebulice syberyjskie oraz fiołki wonne, żółte zawilce. Które dywanem kwietnym pokrywają sporą część parku. Po wyjściu z parku oglądaliśmy również zabytkową zabudowę gospodarczą mi interesujący spichlerz nad stawem. Po tak intensywnie i interesująco spędzonym dniu zadowoleni powróciliśmy do szkoły skąd każdy powrócił do domu.