Aktualności
2018-11-15
WYCIECZKA DO GMINY ŻYDOWSKIEJ W POZNANIU
2018-11-12
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO IM. KAZIMIERZA NOWAKA DO MUZEUM POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
Szkolny konkurs „Estetyczna klasa”
2018-11-12
SZKOLNE OBCHODY SETNEJ ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
Udział klasy 2B w ogólnopolskim projekcie " A może Polska"
2018-11-09
Wypiek rogali marcińskich
Aktualności z dnia 2013-06-13
Wycieczka do Zakopanego

Uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy, klasy 2B z wychowawcami i rodzicami przebywali w dniach od 10- 14 czerwca na pięciodniowej wycieczce w Krakowie, Zakopanym i Oświęcimiu. Wycieczka to między innymi efekt realizowanego projektu „Jesteśmy braćmi jednej Ziemi”. Uczniowie klas PP, poznawali problematykę związaną z Holocaustem podczas II wojny światowej, stąd taka trasa wycieczki. Natomiast głównym celem było to, aby czynnie w okolicznościach urokliwych górskich krajobrazów wypocząć. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Kraków, gdzie ruszyliśmy spod Barbakanu , następnie podziwialiśmy Bramę Floriańską, Stary Rynek, Kościół Mariacki, Sukiennice, Smoka i oczywiście Wawel. Drugiego dnia udaliśmy się do Zakopanego, gdzie spędziliśmy 3 dni. Poznaliśmy uroki tego górskiego miasta. Spacerowaliśmy Krupówkami, wjechaliśmy na Gubałówkę. Podziwialiśmy niezwykłą bazylikę na Krzeptówkach. Na własnych nogach dotarliśmy do progu skoczni narciarskiej. Na uznanie zasługuje fakt, że wszyscy uczniowie doszli samodzielnie do Morskiego Oka. Wysiłek bardzo się opłacił, ponieważ widoki i urok tego miejsca na długo pozostanie w naszej pamięci. Bazą noclegową była dla nas wspaniała góralska chata w Poroninie, która dodatkowo dostarczała nam emocji i czuliśmy się tam bardzo bezpiecznie i domowo. Nie obyło się również bez ogniska, na które zaprosiliśmy góralską kapelę, która uświetniła nam swoim występem wieczór. Z żalem opuszczaliśmy Zakopane, kierując się w stronę Oświęcimia. Po drodze zatrzymaliśmy się w Wadowicach, gdzie zwiedziliśmy Bazylikę i skosztowaliśmy papieskich kremówek. Dużych emocji dostarczyła nam wizyta w Auschwitz – Birkenau. Skorzystaliśmy z profesjonalnej lekcji muzealnej, dzięki której temat Holocaustu, obozów koncentracyjnych, obozów pracy stał się nam bardziej zrozumiały. Pełni emocji i wrażeń w późnych godzinach wieczornych dotarliśmy do domu.