Aktualności
2018-11-12
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO IM. KAZIMIERZA NOWAKA DO MUZEUM POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
[ czytaj więcej ]
Szkolny konkurs „Estetyczna klasa”
2018-11-12
SZKOLNE OBCHODY SETNEJ ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
[ czytaj więcej ]
Udział klasy 2B w ogólnopolskim projekcie " A może Polska"
2018-11-09
Wypiek rogali marcińskich
PROJEKT-MY PASJONACI
Aktualności z dnia 2013-09-18
WYCIECZKA DO BYDGOSZCZY

Pogodnego ranka 17 czerwca 2013 roku członkowie Koła Turystycznego i uczniowie klasy 6Ł spotkali się na dworcu w Obornikach. Celem wyjazdu tego dnia była Bydgoszcz. Wsiedliśmy do pociągu który zawiózł nas do Piły, gdzie mieliśmy szybką przesiadkę na pociąg do Bydgoszczy. Po dotarciu na miejsce pieszo, udaliśmy się bulwarami prowadzącymi wzdłuż brzegów rzeki Brdy do Muzeum Kanału Bydgoskiego. Tutaj braliśmy udział w lekcji muzealnej podczas której, dowiedzieliśmy się jaka była historii budowy i późniejszej rozbudowy kanału. Poznaliśmy uwarunkowania które przyczyniły się do jego powstania, oraz wysłuchaliśmy krótkiej lekcji geografii dotyczącej okolic Bydgoszczy. Zapoznaliśmy się z ekspozycją muzealną, przedstawiającą drewnianą łódź, dokumenty, munduru oraz wystawę prezentującą proces kręcenia filmu pt. „Czterej pancerni i pies”. Okazało się że kilka z odcinków serialu, było kręconych właśnie w Bydgoszczy na Kanale Bydgoskim i na potrzeby filmu zalano nawet pewien fragment miasta. Po wizycie w muzeum ruszyliśmy nad tzw. „Stary Kanał Bydgoski” który został częściowo zasypany ponieważ był zbyt wąski i jego funkcje przejął później, nowy kanał znacznie szerszy i głębszy. Obecnie pełni on rolę zbiornika wodnego, położonego w parku który jest miejscem chętnie odwiedzanym przez Bydgoszczan oraz turystów. Miejsce to jest tym bardziej ciekawe, że zachowano na nim wybudowane wcześniej obiekty hydrotechniczne czyli śluzy. Umożliwiały one w przeszłości pokonywanie statkom różnicy poziomów na kanale. Miejsce to tym bardziej jest interesujące ponieważ urokowi tego miejscu dodają fontanny. Warto wspomnieć że stary odcinek Kanał Bydgoskiego jest planowany do wpisania na listę UNESCO. Po obejrzeniu tego miejsca przeszliśmy wzdłuż jego zasypanej części i dotarliśmy ostatecznie do „Wyspy Młyńskiej”, miejsca pięknie odnowionego i pełnego atrakcji. Tutaj czekała na nas największa atrakcja wyjazdu, rejs tramwajem wodnym po Brdzie. Mieliśmy płynąć przez śluzę miejską ale okazało się że nie jest to możliwe ponieważ jest ona uszkodzona od kilku tygodniu. Popłynęliśmy w związku z tym w dół rzeki, oglądając piękną zabudowę śródmieścia Bydgoszczy. Wyprawa ta sprawiła nam olbrzymią przyjemność, tym bardziej że tego dnia panował duży upał a bliskość wody łagodziła jego dokuczliwość. W trakcie rejsu mogliśmy zobaczyć budowę nowego mostu nad rzeką z olbrzymim metalowym łukiem który zrobił na nas olbrzymie wrażenie. Ostatecznie dopłynęliśmy do „Mostu Pomorskiego” gdzie nasz wodny pojazd zawrócił i z powrotem dopłynął do „Wyspy Młyńskiej”. Tutaj krótko odpoczywaliśmy nad brzegiem sztucznego strumienia utworzonego przez spiętrzenie Brdy. Miejsce to zainteresowało duży i małych uczestników wyjazdu, ponieważ pozwalało schłodzić nogi w bardzo płytkiej wodzie. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy do baru gdzie każdy mógł kupić wybrane przez siebie danie. Po czym drogą prowadzącą wzdłuż nowo wybudowanej trasy tramwajowej, doszliśmy na dworzec skąd pociągiem w późnych godzinach popołudniowych dojechaliśmy do domu. W trakcie podróży czekała na nas jeszcze jedna atrakcja, mogliśmy wejść do kabiny maszynisty i obserwować jego pracę związaną z prowadzeniem pociągu. Niektórzy uczestnicy uważali że była to najciekawsza część naszej wyprawy. Każdy z uczestników wycieczki obiecał sobie że na pewno tu jeszcze wrócimy oglądać miejsca do których nie udało się dotrzeć w dniu naszej wycieczki. Tym bardziej że Bydgoszcz zrobiła na nas bardzo duże wrażenie, chociażby dzięki wspaniałej pogodzie która panowała tego dnia i pięknemu położeniu miasta nad kanałami i krystalicznie czystą Brdą.