Aktualności
2018-05-16
„SZKOLNE KAWIARENKI” – KREMÓWKI
2018-05-15
"Integracja - Razem" w Agroturystyce " Gronostaj"
2018-05-14
Klasowa wycieczka do Zakopanego
Aktualności z dnia 2014-02-19
WYCIECZKA DO SZCZECINA I KOŁOBRZEGU

W połowie stycznia członkowie Koła Turystycznego im. Kazimierza Nowaka po raz czwarty wyjechali na wycieczkę. Była ona szczególna ponieważ była to już druga wycieczka trzydniowa w tym semestrze. Rozpoczęliśmy ją na dworcu kolejowym w Obornikach skąd pociągiem z przesiadką w Pile, dojechaliśmy do Szczecina. Na dworcu, od razu przystąpiliśmy do zwiedzania schronu lotniczego który mieści się w podziemiach dworca. Został on wybudowany w czasie II wojny światowej i służył do ochrony mieszkańców i podróżnych przed samolotami aliantów. Ponieważ jest to olbrzymi obiekt zrobił on na nas duże wrażenie. Dodatkową ciekawostką jest to że na jego terenie, mieści się wystawa przedstawiająca zdjęcia powojennego Szczecin i zniszczenia które powstały podczas wspomnianej wojny. Warto wspomnieć że na skutek bombardowań zupełnie zniszczona została starówka która obecnie w dużym stopniu została już odbudowana. Po wizycie w schronie, tramwajem pojechaliśmy na miejsce naszego noclegu, gdzie zjedliśmy kolację i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Następnego dnia rano ruszyliśmy na pieszą wycieczkę po Szczecinie. W jej trakcie obejrzeliśmy fragment północnej części miasta, aż wreszcie dotarliśmy do Stoczni Szczecińskiej. Jej wizytówką są olbrzymie suwnice które używane były do budowy statków. Aktualnie stocznia jest w stanie upadłości i nic na jej terenie się nie dzieje. Oddaliśmy również hołd osobą które zginęły w trakcie wydarzeń grudnia 1970 roku pod pomnikiem który znajduje się tuż obok bramy wejściowej do wspomnianej stoczni. Następnie szliśmy wzdłuż nabrzeży portowych przy których oglądaliśmy statki, żurawie i inne elementy infrastruktury portowej. Dotarliśmy w końcu do wałów Chrobrego gdzie mieści się Muzeum Narodowe. Było ono głównym celem naszego wyjazdu, ponieważ aktualnie realizujemy projekt dotyczący Afryki i Kazimierza Nowaka - podróżnika który wędrował po tym kontynencie. Warto wspomnieć że szczecińskie muzeum ma największe zbiory dotyczące Afryki w Polsce. Obejrzeliśmy tutaj bardzo ciekawą wystawę dotyczącą wspomnianego kontynentu na której prezentowane są naturalnej wielkości chaty w których mieszkają mieszkańcy Afryki. Przedstawione są również przedmioty codziennego użytku oraz piękne tkaniny i bardzo ciekawe rzeźby i figurki. Oprócz Afryki mocno zainteresowały nas również piękne kopie antycznych rzeźb przedstawiających mi. Zeusa, Atenę, dyskobola. Ciekawym działem była również wystawa na których prezentowano niezliczone modele statków i okrętów których przynajmniej część została zbudowana w Szczecinie. Po wizycie w muzeum powróciliśmy na miejsce naszego zamieszkania gdzie zjedliśmy obiad i zrobiliśmy sobie krótki odpoczynek. Następnie poszliśmy do Teatru Lalek „Pleciuga” na przedstawienie pt: „Bajki samograjki”. Przedstawienie trwało godzinę i w jego trakcie zobaczyliśmy współczesne interpretacje „Kopciuszka” i „Czerwonego Kapturka”. Przedstawienie bardzo się podobało ty bardziej że brało w nim udział wielu aktorów a tło występów, tworzyły bardzo ciekawe efekty komputerowe. Oryginalnie prezentowało się również wnętrze teatru, pełne postaci z bajek i świątecznych ozdób. Po obejrzeniu spektaklu poszliśmy jeszcze na spacer po mieście, które pełne było jeszcze świątecznych iluminacji które szczególnie pięknie prezentowały się w porze nocnej. Najładniej przystrojony był Zamek Książąt Pomorskich i niektóre ulice Szczecina mi. deptak i okolice Urzędu Miejskiego obfitującego w kolorowe choinki, anioły i łabędzie. Po tych atrakcjach wróciliśmy na miejsce noclegu zjeść wieczorny posiłek, obejrzeć zdjęcia z dotychczasowej wyprawy oraz oczywiście odpocząć po takiej dawce wrażeń. Następnego dnia rano wcześnie wstaliśmy i po czynnościach porządkowych i posiłku pojechaliśmy na dworzec kolejowy, skąd szynobusem dojechaliśmy przez ośnieżone Pomorze do Kołobrzegu. Na miejscu od razu poszliśmy nad morze zobaczyć jak ono wygląda w czasie zimy. Mieliśmy duże szczęście, ponieważ tego dnia był piękna pogoda świeciło słońce i wiał lekki wiatr. Poszliśmy również na molo, zobaczyliśmy pomnik Zaślubin z Morzem, latarnię morską i zeszliśmy sprawdzić jaką temperaturę ma morze o tej porze roku. W międzyczasie zjedliśmy obiad po którym, idąc przez port i parki miasta powróciliśmy na dworzec kolejowy, skąd w godzinach wieczornych wróciliśmy do domu. Podsumowując, należy stwierdzić że jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego wyjazdu. Zobaczyliśmy wiele ciekawych rzeczy i miejsc. Mogliśmy się również naocznie przekonać, że zima jest również dobrym czasem na podróże i w żadem sposób nie utrudnia ona poznawania ojczystego kraju. Niekiedy przez scenerię jaka tworzy zima, podróż staje się jeszcze atrakcyjniejsza i ciekawsza niż w ciepłej porze roku.