Aktualności
2018-11-15
WYCIECZKA DO GMINY ŻYDOWSKIEJ W POZNANIU
2018-11-12
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO IM. KAZIMIERZA NOWAKA DO MUZEUM POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
Szkolny konkurs „Estetyczna klasa”
2018-11-12
SZKOLNE OBCHODY SETNEJ ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
Udział klasy 2B w ogólnopolskim projekcie " A może Polska"
2018-11-09
Wypiek rogali marcińskich
Aktualności z dnia 2014-03-26
PALMIARNIA I MUZEUM ARCHEOLOGICZNE

W ostatni dzień lutego 2014 roku członkowie Koła Turystycznego im. Kazimierza Nowaka pojechali na pierwsza w nowym semestrze wycieczkę kolejową do Poznania. Naszym celem była poznańska Palmiarnia. Jest jeden z największych obiektów tego typu w Europie. Znajdują się tutaj rośliny praktycznie ze wszystkich stref klimatycznych. Nas szczególnie interesowały rośliny występujące na terenie Afryki. Dlatego szczególną uwagę zwróciliśmy na następujące gatunki: baobab, epifity - łosie rogi, storczyki, sagowce które aktualnie kwitły co zdarza się bardzo rzadko, bananowce, palma butelkowa, palmy kokosowe, akacje, bambus, sukulenty, lasy namorzynowe składające się z pandanowce, figowce, różne gatunki sukulentów. Wnętrze Palmiarni ubogacają znajdujące się tam gatunki zwierząt znajdujące się w terrariach i klatkach np. papugi, warany, gekony, wije, żółwie, węże, owady. Bardzo atrakcyjne dla zwiedzających są również ryby które znajdują się w dużych akwariach w których prezentowane są ryby mi. z dużych afrykańskich Jezior: Malawi i Tanganika. Zwiedziliśmy przy okazji czasowa wystawę dotyczącą Japonii na której zaprezentowano broń i zbroje samurajów. Po obejrzeniu Palmiarni przeszliśmy na przystanek skąd tramwajem dojechaliśmy do Placu Bernardyńskiego skąd przeszliśmy obejrzeć rzeźbę koziołków na Placu Kolegiackim a następnie wąskimi uliczkami dotarliśmy Rynku Starego Miasta. Weszliśmy do Pałacu Górków gdzie znajduje się siedziba Muzeum Archeologicznego. Tutaj oglądaliśmy wystawy poświęcone Afryce dotyczące: starożytnemu Egiptowi, rysunkom naskalnym, sztuce Sudanu. Z muzeum przeszliśmy przez miasto oglądając kamienice i inne budowle, fontanny, place. Weszliśmy na chwile do baru szybkiej obsługi zjeść co nieco i odpocząć. Po czym przeszliśmy na dworzec i pociągiem szczęśliwi i pełni wrażeń powróciliśmy do domu.