Aktualności
2018-04-16
„SYMFONIA NA SKRZYPCE I DJ-ja”
2018-04-11
"A może Wielkopolska?"
2018-04-09
Wiosenne kwiaty w klasie 1Bs
2018-04-06
Ozdoby wielkanocne.
Międzynarodowy Dzień Teatru
2018-04-06
Urodziny według metody M. Montessori w klasie 1Bs.
Aktualności z dnia 2014-05-14
WYCIECZKA DO TORUNIA

W związku z nadejściem wiosny członkowie Koła Turystycznego im. Kazimierza Nowaka w Kowanówku postanowili że należy pojechać na pierwszą wiosenną wycieczkę. Naszym celem był Toruń. Jest to piękne gotyckie miasto wpisane na listę UNESCO w 1997 roku. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od obejrzenia niedawno otwartego ośrodka nauki o nazwie „Centrum Nowoczesności – Młyn Wiedzy”. W miejscu tym każdy niezależnie od wieku może doskonale się bawić a przy okazji uczyć się i poznawać prawa przyrody, które rządzą światem. Centrum jest kilkukondygnacyjnym budynkiem po dawnym młynie, w którym prezentowane są wystawy dotyczące: kosmosu, wody, astronomii, biologii, optyki i elektryczności. Wieczorem po odpoczynku udaliśmy się na nocny spacer po pięknie podświetlonym i odnowionym mieście. W jego trakcie obejrzeliśmy zabytki Rynku Starego i Nowego Miasta. Oglądaliśmy również napotkane pomniki: Kargula i Pawlaka, psa profesora Filutka, Mikołaja Kopernika, gęsiarkę, sprzedawczynie pierników oraz osła. Poszliśmy również obejrzeć miasto od strony Wisły które prezentowało się pięknie nocną porą. Następnego dnia z rana ruszyliśmy ponownie na spacer po Starym Mieście inną trasą. Zobaczyliśmy wodospad w centrum miasta koło dawnego młyna oraz groźnego smoka z błyszczącymi ślepiami, który kiedyś rzekomo miał przelecieć nad miastem. Zwiedziliśmy Muzeum Podróżników im. Tony'ego Halika, w którym prezentowane były eksponaty z różnych stron świata oraz przedstawione są sylwetki wielkich odkrywców i polskich podróżników min. patron Koła Turystycznego - Kazimierz Nowak. Następnie poszliśmy na spektakl do planetarium pt: „Makrokosmos” podczas którego zapoznaliśmy się z historią powstania i budową kosmosu. Ostatnim celem naszej wycieczki był ogród zoobotaniczny, w którym podziwialiśmy rośliny i zwierzęta. Zobaczyliśmy ciekawe gatunki ptaków, gadów, żubry, rysie, arui, strusie, pigmejki, walabie, niedźwiedzie i surykatki - niewielkie zwierzęta z Afryki, które wzbudziły u oglądających olbrzymią sympatię. Zwierząt nie było zbyt dużo w porównaniu do innych tego typu miejsc, ale była to zaleta, ponieważ łatwo było je zapamiętać. Na koniec czekała nas jeszcze jedna atrakcja: pokonanie olbrzymiego bo prawie kilometrowego mostu przez Wisłę oraz punkt widokowy z panoramą całego średniowiecznego miasta. Dokonując podsumowania naszej wycieczki, należy stwierdzić, że Toruń to bardzo ciekawe miasto z duża ilością atrakcji. W przyszłości członkowie Koła Turystycznego im. Kazimierza Nowaka na pewno tu wrócą, ponieważ jest wiele rzeczy do zobaczenia, których jeszcze nie mieliśmy okazji zwiedzić.