Aktualności
Absolwenci 2018
Aktualności z dnia 2014-05-28
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO DO PUSZCZYKOWA

Okres egzaminów gimnazjalnych to trudny czas zarówno dla uczniów jak i dla rodziców, którzy nie wiedzą co w tym czasie mają zrobić ze swoimi pociechami. Koło Turystyczne im. Kazimierza Nowaka działające w Zespole Szkół w Kowanówku jak co roku zapewnia dużo wrażeń uczniom oraz daje gwarancję rodzicom, że spędzą oni czas podczas egzaminów w sposób bezpieczny i ciekawy. Dodatkowym plusem jest również to, że w szkole jest mniej uczniów dzięki czemu osoby zdające egzamin mają większy komfort podczas jego pisania. W tym roku Koło Turystyczne przygotowało dwie wycieczki do Puszczykowa i Chludowa. W pierwszy dzień egzaminów gimnazjalnych młodzież wraz z opiekunami pojechała na wycieczkę do Wielkopolskiego Parku Narodowego. Naszą podróż rozpoczęliśmy w Obornikach a kontynuowaliśmy w Luboniu skąd pieszo idąc obok pomnika Siewcy autorstwa Marcina Rożka i wędrując wzdłuż starorzeczy Warty dotarliśmy do szlaku i „Nadwarciańskiej Ścieżki Przyrodniczej”. Prowadziła ona wzdłuż rzeki Warty, największego cieku przepływającego przez teren wspomnianego obszaru chronionego. Podczas wędrówki nasi podopieczni poznali najważniejsze fakty dotyczące parku, jego przyrody, rzeki Warty i jej dopływów. Mieli okazję zobaczyć dzieło bobrów w postaci półmetrowej tamy wybudowanej na małym cieku przyczyniającej się do zwolnienia spływu wód powierzchniowych. Przy okazji powstało małe jezioro, które stało się domem dla łabędzi, które założyły w tym miejscu gniazdo. Wędrując szlakiem dotarliśmy ostatecznie do Puszczykowa gdzie podziwialiśmy ciekawą zabudowę miasta – ogrodu pięknie wtopionego w zieleń. Naszym celem było Muzeum – Pracownia Arkadego Fiedlera. Spędziliśmy tutaj sporo czasu. Oglądając dom oraz pamiątki i zbiory po pisarzu. Największe atrakcje znajdowały się jednak w otaczającym dom „Ogrodzie Tolerancji”. Znajdują się tutaj mi. kopie posągów, rzeźb i budowli z różnych stron świata np. z Wysp Wielkanocnych, Peru i innych krajów. Najciekawszy jednak okazały się model naturalnej wielkości statku Santa Maria, którym Krzysztof Kolumb płyną odkryć nowy kontynent - Amerykę oraz model samolotu Hawker Hurricanne Mk-1na których latali polscy lotnicy podczas Bitwy o Anglię. Na koniec naszej wycieczki poszliśmy do miejscowej lodziarni, gdzie zjedliśmy przepyszne lody. Po południu pociągiem powróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni do Obornik. Za rok na pewno wrócimy w te okolice.