Aktualności
Koncert Bartka Tecława
Absolwenci 2018
2018-06-21
Nasi medaliści XI Ogólnopolskich Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych, Katowice 2018.
Trzymaj Formę!
2018-06-21
WYCIECZKA DO KATOWIC I OŚWIĘCIMIA
2018-06-17
Podsumowanie projektu "A może Wielkopolska?"
Aktualności z dnia 2014-07-02
PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI KOŁA TURYSTYCZNEGO

Rok szkolny minął bardzo szybko. Był on bardzo intensywny i ciekawy. W jego trakcie członkowie Koła Turystycznego realizowali projekt dotyczący patrona organizacji pt. „Śladem Kazimierza Nowaka”. Celem projektu było zapoznanie młodzieży z osobą podróżnika, który w latach 1931-1936 przemierzał Afrykę z północy na południe i ponownie na północ kontynentu. W czasie swojej podróży przez Afrykę, poruszał się rowerem, wielbłądem, koniem, łodzią, poznając przyrodę i mieszkańców kontynentu. Dlatego w trakcie realizacji projektu młodzież odbyła serię wycieczek po Polsce w trakcie których poznawała patrona koła i Afrykę. W czasie roku szkolnego odbyliśmy serię wycieczek do: Wrocławia, Poznania, „Ośrodka Edukacji Leśnej Łysy Młyn”, Szczecina, Kołobrzegu, Torunia, Puszczykowa, Chludowa, Gdyni i na Hel. W ich trakcie poznawaliśmy atrakcje wymienionych miejscowości ale również poznawaliśmy miejsca gdzie mogliśmy zdobyć wiedzę o Afryce, o jej kulturze, mieszkańcach, zwyczajach, roślinach i zwierzętach. Dlatego w trakcie naszych podróży zwiedzaliśmy muzea, ogrody zoologiczne, akwaria, palmiarnie, wystawy. Zorganizowaliśmy również spotkanie z pisarzem Łukaszem Wierzbickim, który ciekawie opowiadał o wyprawie Kazimierza Nowaka oraz „Dzień Kota” podczas którego uczniowie poznali gatunki kotów występujące w Afryce oraz ich znaczenie dla człowieka. Mieli również możliwość zobaczenia w szkole żywych kotów domowych różnych ras. Przeprowadziliśmy trzy prezentacje dotyczące naszych podróży. W trakcie całego roku spędziliśmy w podróży na wycieczkach 17 dni, przejechaliśmy pociągiem 2641 km zorganizowaliśmy 15 imprez w tym 4 wycieczki kilkudniowe. W wycieczkach brało udział w sumie 106 dzieci oraz dodatkowo rodzice naszych podopiecznych. Co ciekawe w trakcie jednej z naszych podróży przepłynęliśmy 20 km morzem. Dnia 18 czerwca podsumowaliśmy naszą działalność, podczas uroczystej prezentacji połączonej z konkursem krajoznawczym. Nagrodzone zostały osoby, które najaktywniej uczestniczyły w pracach organizacji byli to: Jakub Klupczyński, Adrian Krawczak oraz Brajan Skrzypek. Następnie na boisku szkolnym urządziliśmy piknik podczas którego atrakcją było malowanie twarzy na podobieństwo afrykańskich zwierząt. Podczas zabawy tworzyliśmy gigantyczne bańki mydlane, były też konkursy sportowe oraz smaczny poczęstunek w postaci ciasta przygotowanego przez nauczycielki i asystentki dzieci poruszających się na wózkach oraz smaczna zupa. Na koniec rozpaliliśmy ognisko przy którym uczniowie piekli kiełbaski. Warto wspomnieć o zaangażowaniu nauczycieli w realizację projektu. Nie bacząc na inne obowiązki poświęcili oni dużą ilość swojego czasu wolnego spędzając popołudnia i weekendy na wyjazdach. Byli oni również organizatorami wszystkich wycieczek, dzięki czemu ich cena była dostępna dla wszystkich i kilkukrotnie niższa niż proponowana przez biura podróży. Nasze podróże nie byłyby możliwe również bez wsparcia wielu ludzi dobrej woli, którzy nam bezinteresownie pomagali. Bardzo pomocni podczas wycieczek okazali się również rodzice naszych podopiecznych. W przyszłości planujemy dalsze poznawanie życia Kazimierza Nowaka. Mamy nadzieję, że starczy nam sił i że zawsze na naszej drodze spotkamy życzliwych, pomocnych ludzi którzy wspierać będą w następnych latach naszą działalność.