Aktualności
2018-12-09
Święto Chanuka w projekcie "Chawerim Towim- poznajmy się"
Mikołajki w klasie 2B i 1A
2018-12-08
WIECZÓR Z ANIOŁAMI
2018-12-07
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO DO POZNANIA
2018-12-05
Śpiewnik dla uczniów "Współczesna piosenka patriotyczna" w Ministerstwie Edukacji Narodowej
2018-12-02
PODSUMOWANIE OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU ETWINNING "A MOŻE POLSKA?"
Aktualności z dnia 2015-10-23
"ZNALEŹLIŚMY" ZŁOTY POCIĄG

Członkowie Koła Turystycznego im. Kazimierza Nowaka uczestniczyli w czterodniowej wycieczce do Wałbrzycha w dniach od 13 do 16 października 2015 roku. Podczas naszej wyprawy zwiedziliśmy zabytkową palmiarnię w Lubiechowie, wybudowaną dla najbardziej znanej mieszkanki Wałbrzycha, księżnej Daisy. Jest to najstarszy obiekt tego typu w Polsce. Jego ciekawostką jest mi. wystawa drzewek bonsai oraz bardzo stare palmy, które tu rosną. Obejrzeliśmy również trzeci co do wielkości zamek w Polsce - Zamek Książ. Jest to piękny obiekt, który cały czas odzyskuje swój dawny blask. Podczas naszej wycieczki zwiedzaliśmy go z przewodnikiem, oglądając piękne sale oraz tajemnicze podziemia, budowane w ramach projektu Riese – Olbrzym. Miała się tu prawdopodobnie mieścić kwatera Hitlera oraz być może archiwa III Rzeszy. Przeszliśmy też piękną górską doliną rzeki Pełcznicy, która wije się wstęgą otaczając podnóże zamku Książ. Po drodze obejrzeliśmy malownicze ruiny zamku Stary Książ, z którego roztacza się piękny widok na dolinę wspomnianej wcześniej rzeki. Podczas naszego pobytu odbyliśmy całodniową wycieczkę po Górach Wałbrzyskich. Najwyższy szczyt na jaki się wspięliśmy liczył 776 metrów i każdy uczestnik wycieczki mógł poczuć na własnych nogach, że wędrówka po górach nawet niskich, nie jest zbyt łatwa ale równocześnie dostarcza wielu wrażeń. Po drodze zwiedziliśmy dawne nazistowskie Mauzoleum, w którym pochowano bohaterów I wojny światowej oraz nazistowskich bohaterów dawno już zapomnianych. Obiekt ten o dosyć oryginalnej architekturze zrobił na wszystkich duże wrażenie. Przechodziliśmy nad najdłuższym tunelem kolejowym w Polsce znajdującym się pod górą Mały Wołowiec. Mijaliśmy również z jeden z najstarszych zamków na tym terenie Nowy Dwór na Górze Zamkowej. Na koniec naszej wyprawy udaliśmy się do „Starej Kopalni” pięknie zrewitalizowanej pełniącej funkcję ośrodka kultury i muzeum. Oglądaliśmy tutaj zabudowania kopalni węgla kamiennego i mogliśmy zapoznać się z procesem i maszynami, które były stosowane w przeszłości do wydobywania węgla. Uznawany był on za jeden z najlepszych na świecie ale zarazem trudny w wydobyciu ze względu na cienkie pokłady, w których pracowali górnicy. Wydobycie odbywało się tutaj tylko ręcznie. Oglądaliśmy dawne podziemia w kopalni w których jak się okazało, „znajduje się” legendarny złoty pociąg. Mieści się on jak twierdzą zarządcy Starej Kopalni w jednym z jej chodników. Podczas naszej wycieczki obejrzeliśmy piękną zabudowę starówki Wałbrzycha. Zabytkowe kamienice i ratusz. Obejrzeliśmy Zamek Czettriitzów, w którym swoje ostanie dni spędziła księżna Daisy. Miłym zaskoczeniem podczas naszej podróży były najnowsze pociągi którym jeździliśmy. Warunki które one oferowały były naprawdę luksusowe. Podsumowując, jesteśmy z naszej wycieczki bardzo zadowoleni. Po raz pierwszy w historii działalności Koła Turystycznego udał się nam dojechać i zwiedzić obszary położone w górach które na wszystkich zrobiły olbrzymie wrażenie. Dlatego też członkowie organizacji postanowili, że chcą wrócić w góry tak szybko jak to będzie możliwe.