Aktualności
2018-11-15
WYCIECZKA DO GMINY ŻYDOWSKIEJ W POZNANIU
2018-11-12
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO IM. KAZIMIERZA NOWAKA DO MUZEUM POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
Szkolny konkurs „Estetyczna klasa”
2018-11-12
SZKOLNE OBCHODY SETNEJ ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
Udział klasy 2B w ogólnopolskim projekcie " A może Polska"
2018-11-09
Wypiek rogali marcińskich
Aktualności z dnia 2012-11-07
Wycieczka do Sierakowa

Do Sierakowa członkowie Koła Turystycznego pojechali 6 października. pociągiem specjalnym „Borowik”. Nasza podróż pociągiem dzięki sponsorom była bezpłatna. Jechaliśmy przez Szamotuły, Krzyż, Gorzów Wielkopolski, Skwierzynę, Międzychód. Po drodze w Gorzowie Wielkopolskim mieliśmy godzinną przerwę podczas której poszliśmy obejrzeć śródmieście i bulwary nadwarciańskie tego, skąd roztaczają się piękne widoki na rzekę i zabudowę miasta. Następnie po krótkich postojach w Skwierzynie i Międzychodzie podczas których zwiedzaliśmy stacje i oglądaliśmy stojące lokomotywy dojechaliśmy do Sierakowa. Po wyjściu z pociągu obejrzeliśmy położony nad Wartą zamek. Znajduje się w nim muzeum regionalne, w którym zobaczyliśmy pięknie zrekonstruowane wnętrza zamkowe i zapoznaliśmy się z dziejami miasta i wspomnianej budowli. Obejrzeliśmy makiety zamku oraz zapoznaliśmy się z efektami prac wykopaliskowych dotyczące tego obiektu oraz zobaczyliśmy unikalne metalowe sarkofagi rodziny Opalińskich znajdujące się w muzealnej kaplicy. W trakcie zwiedzania zamku mieliśmy również okazję zobaczyć występ miejscowego koła baletowego które zrobiło na wszystkich duże wrażenie. Obok wspomnianego obiektu znajduje się Państwowe Stado Ogierów na terenie którego hoduje się konie rasy wielkopolskiej, koniki polskie typu tarpan oraz mi. konie arabskie. Miejsce to zwiedzaliśmy z przewodnikiem zobaczyliśmy zabudowę stadniny przypominająca kształtem podkowę oraz znajdujące się tutaj rasy koni i ich wybiegi. Na terenie stadniny znajdują się bardzo piękne okazy starych drzew takich jak olbrzymie tuje oraz pomnikowe okazy dębów. Po wyjściu ze stadniny obejrzeliśmy jeszcze rynek Sierakowa oraz zabytkowy kościół NMP Niepokalanego poczęcia. Następnie udaliśmy się na dworzec kolejowy gdzie pociągiem tą samą trasą powróciliśmy przez Poznań do Obornik. Członkowie koła obiecali sobie że kiedyś z przyjemnością powrócą do Sierakowa.

Opiekunowie Koła Turystycznego: Elżbieta Siemińska, Elżbieta Hanczarska – Szlachciak, Maciej Pawlak