Aktualności
2018-11-15
WYCIECZKA DO GMINY ŻYDOWSKIEJ W POZNANIU
2018-11-12
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO IM. KAZIMIERZA NOWAKA DO MUZEUM POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
Szkolny konkurs „Estetyczna klasa”
2018-11-12
SZKOLNE OBCHODY SETNEJ ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
Udział klasy 2B w ogólnopolskim projekcie " A może Polska"
2018-11-09
Wypiek rogali marcińskich
Aktualności z dnia 2012-11-07
Wycieczka do Szczecina

Na trzecią w tym roku wycieczkę organizowaną przez Koło Turystyczne pojechaliśmy w okolicę Szczecina. Spędziliśmy tutaj trzy dni. Najpierw dotarliśmy do Stargardu Szczecińskiego, gdzie zwiedzaliśmy piękną zabytkową zabudowę miasta. Rzeka Ina przepływającą przez Stargard, pełniła kiedyś bardzo ważną funkcję umożliwiała spławianie towarów i przyczyniła się do rozwoju znaczenia i bogactwa tej miejscowości. W trakcie naszego pobytu przeszliśmy szlakiem prowadzącym wzdłuż gotyckich murów miejskich przy których znajdują się zabytkowe budowle takie jak baszty, dawne bramy miejskie mi. symbol miasta Brama Portowa, Rynek Starego Miasta, gotycka katedra która cudem ocalała z pożogi II wojny światowej. Po drodze zobaczyliśmy również największy w Polsce krzyż pokutny wykonany z wapienia gotlandzkiego obok którego rośnie pomnikowy dąb. Tego dnia wieczorem pojechaliśmy jeszcze oglądać wyglądające szczególnie atrakcyjnie wieczorem multimedialne fontanny znajdujące się w Szczecinie. Rano pojechaliśmy do Świnoujścia. Po przepłynięciu Świny zwiedziliśmy miasto obejrzeliśmy jego największe atrakcje i bardzo ciekawe Muzeum Rybołówstwa. Poszliśmy też na plażę odpocząć i poopalać się mimo że był to koniec października. Zobaczyliśmy morze oraz ujście rzeki Świny którą wpływają wody wszystkich rzek zachodniej Polski oraz zobaczyliśmy tutaj piękny znak nawigacyjny Stawa Młyn w kształcie wiatraka. Wieczorem wróciliśmy na nocleg do Szczecina. Ostatniego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Szczecin. Na początek pojechaliśmy tramwajem do Muzeum Techniki mieszczącego się w starej zajezdni tramwajowej. Znajdują się tutaj bogate zbiory środków transportu takich jak: tramwaje, autobusy, motocykle, samochody, rowery, ciągniki itp. pieczołowicie odnowione i w większości nadające się ciągle do użytkowania. Weszliśmy również do eksperymentatorium znajdującego się na terenie muzeum w którym wykonaliśmy wiele pouczających doświadczeń z zakresu fizyki. Próbowaliśmy również za pomocą specjalnej dźwigni podnieść model samochodu Fiata 126p co oczywiście się nam bez większego wysiłku udało. Następnie pojechaliśmy do centrum miasta gdzie z zewnątrz obejrzeliśmy zbiory Muzeum Morskiego. Później poszliśmy na spacer po mieście gdzie zwiedziliśmy ważniejsze zabytki Szczecina – Zamek Książąt Pomorskich, Stare Miasto, ratusz, bramy miasta, zabytkowe kościoły. Następnie pociągiem w godzinach wieczornych powróciliśmy do Obornik. Warto wspomnieć że nasza wycieczka kosztowała tylko osiemdziesiąt złotych, a pogoda zrobiła nam cudowną niespodziankę przez całe trzy dni naszej wycieczki świeciło słońce i było bardzo ciepło. Podczas pobytu nad morzem wydawało się wręcz że jest lato.