Aktualności
Absolwenci 2018
Aktualności z dnia 2017-04-28
WYCIECZKA DO LEDNICKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO I POBIEDZISK

W trakcie egzaminów gimnazjalnych powinna panować cisza i spokój członkowie Koła Turystycznego im. Kazimierza Nowaka postanowili, że wykorzystają okazję i pojadą na jeden dzień do kolebki naszej państwowości na teren "Lednickiego Parku Krajobrazowego". Na wycieczkę pojechaliśmy autobusem. W trakcie naszej wyprawy obejrzeliśmy najpierw Pola Lednickie i Bramę - Rybę oraz wnętrze ośrodka, który przyjmuje pielgrzymów. Następnie pojechalismy na drugą strone Jeziora Lednickiego gdzie zwiedzaliśmy "Muzeum Pierwszych Piastów". Składa się ono z kilku części. Najpierw pojechaliśmy na teren tzw. "Małego Skansenu", skąd promem, który jest dużą atrakcją przepłyneliśmy na wyspę "Ostrów Lednicki". W przeszłości mieścił się tutaj potężny gród i Pallatium. Jest to jedno z kilku miejsc gdzie mógł się odbyć chrzest Mieszka I i jego świty. Wyspa połączona była w przeszłości dwoma mostami których szczątki do dzisiaj znajdują się na dnie jeziora. Byliśmy również w muzeum prezentującym początki naszego kraju. Szczególne wrażenie zrobił na nas największy w Polsce zbiór broni średniowiecznej. Ostatnim punktem naszego pobytu nad Jeziorem Lednickim była wizyta w "Wielkopolskim Parku Etnograficznym". Znajduje się tutaj wzorcowa wieś Wielkopolska. Złożona ona została z tradycyjnych budowli pochodzących z różnych miejsc regionu. Można tu zobaczyć zabudowę oraz wnętrza domów, budynek szkoły, zagrody, dwór szlachecki, drewniany kościół oraz różne rodzaje wiatraków itp.. Ich wiek jest zróżnicowany niektóre obiekty liczą kilkaset lat. Zwiedzając obiekt znaleźliśmy dwa obiekty z terenu Powiatu Obornickiego, kopie dworu szlacheckiego ze Studzieńca oraz kuźnię ze Skrzatusza. Ostatnim miejscem które zwiedziliśmy był "Gród Pobiedziska". Zobaczylismy tutaj rekonstrukcję średniowiecznego grodu oraz wystawę średniowiecznej broni oraz maszyn oblężniczych. Była to wspaniała lekcja historii na żywo. Nasz przewodnik pięknie opowiadał o sposobach zdobywania grodów, oraz zaprezentowała na żywo jak używano wcześniej wspomnianej broni,. Kończąc należy stwierdzić że wyjazd był bardzo udany w jego trakcie poznaliśmy historię początków państwa polskiego oraz mogliśmy zapoznać się z różnymi apektami życia tego okresu.