Aktualności
Koncert Bartka Tecława
Absolwenci 2018
2018-06-21
Nasi medaliści XI Ogólnopolskich Letnich Igrzysk Olimpiad Specjalnych, Katowice 2018.
Trzymaj Formę!
2018-06-21
WYCIECZKA DO KATOWIC I OŚWIĘCIMIA
2018-06-17
Podsumowanie projektu "A może Wielkopolska?"
Aktualności z dnia 2018-03-13
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO DO ŁODZI

Na ostatnią wycieczkę Koła Turystycznego im. Kazimierza Nowaka wybraliśmy Łódź. Trwała ona trzy dni i kosztowała tylko 170 zł. Celem wycieczki było poznanie historii miasta i jego atrakcji. W trakcie naszego pobytu zwiedziliśmy najbardziej reprezentacyjną ulicę – deptak Piotrkowską z pięknie odnowionymi kamienicami oraz ciekawostkami w postaci lustrzanych podwórek. Zobaczyliśmy dawne imperium fabrykanta Poznańskiego, którego fabryka została przekształcona w bardzo interesujące centrum rozrywkowe, kulturalne i handlowe znajdujące się w autentycznych murach fabryki. Zwiedziliśmy również stację Radegast muzeum i miejsce będące częścią drugiego co do wielkości Getta żydowskiego na terenie Polski utworzonego w trakcie II wojny światowej. Zapoznaliśmy się z historią tego miejsca oraz przeszliśmy przez tunel w formie pomnika symbolicznie pokazujący los Żydów podczas wojny. Zwiedziliśmy także największy w Polsce cmentarz żydowski oraz zobaczyliśmy pola gettowe, miejsce pochówku zmarłych i zamordowanych mieszkańców Getta. Zwiedzaliśmy także muzea pokazujące przemysłowa przeszłość miasta. Mogliśmy zapoznać się z rozwojem Łodzi, naocznie przekonać się jak ciężka była praca włókniarek oraz jak wyglądał proces wyroby przędzy oraz tkanie materiałów. Ale Łódź to nie tylko historia. Zwiedzając miasto mieliśmy okazję zauważyć bardzo dynamiczne i pozytywne zmiany które zachodzą w mieście. Zobaczyliśmy najnowocześniejszy i najnowszy w Polsce podziemny dworzec kolejowy Łódź Fabryczna. Zobaczyliśmy podróżującą po całym świecie wystawę prezentującą dokonania Leonarda Da Vinci oraz zwiedziliśmy najnowsze i największe Centrum Nauki EC1 znajdujące się na terenie dawnej elektrociepłowni, która kiedyś ogrzewała dużą część miasta. Byliśmy również na filmie 3D w kinie sferycznym o kosmosie. Łódź okazała się zaskakująco ciekawym i pięknym miastem, które oferuje wiele atrakcji. Jest w nim a także w najbliższej okolicy jeszcze wiele do zobaczenia. Dlatego w przyszłości na pewno z przyjemności powrócimy do gościnnej Łodzi.