Aktualności
2018-11-15
WYCIECZKA DO GMINY ŻYDOWSKIEJ W POZNANIU
2018-11-12
WYCIECZKA KOŁA TURYSTYCZNEGO IM. KAZIMIERZA NOWAKA DO MUZEUM POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
Szkolny konkurs „Estetyczna klasa”
2018-11-12
SZKOLNE OBCHODY SETNEJ ROCZNICY ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
Udział klasy 2B w ogólnopolskim projekcie " A może Polska"
2018-11-09
Wypiek rogali marcińskich
Aktualności z dnia 2013-03-09
Wycieczka do Gniezna

W chłodny zimowy dzień 9 marca 2013 roku członkowie Koła Turystycznego pojechali na wycieczkę do Gniezna. Tego dnia miała być wiosna, ale niestety prognozy pogody się nie sprawdziły i nastała zima. Mimo tego nasza podróż odbyła się bez żadnych przykrych przygód, pociągi jeździły tak że można by regulować zegarki a wnętrza pojazdów były przytulne i ciepłe. Po wyjeździe z Obornik po dwóch godzinach dotarliśmy do Gniezna, skąd pieszo ruszyliśmy do pierwszego miejsca jakie chcieliśmy zobaczyć – Muzeum początków Państwa Polskiego. Tutaj zobaczyliśmy różnego rodzaju makiety budowli i średniowiecznych miast, takich jak Gniezno i Poznań. Muzeum pełne jest również eksponatów pochodzących z wykopalisk przedstawiających przedmioty codziennego użytku oraz broni. Wielką atrakcja tego miejsca są wyświetlane w specjalnych pomieszczeniach trzy trójwymiarowe filmy, które ogląda się przez specjalne okulary, przedstawiają one historię tworzenia się państwa polskiego za czasów Mieszka I i Bolesława Chrobrego. W muzeum znajdują się również obrazy przedstawiające początki Polski oraz czasowe wystawy. Po wyjściu z muzeum przeszliśmy nad Jezioro Jelonek skąd doskonale już było widać największy zabytek Gniezna Katedrę. Znajduje się ona na Wzgórzu Lecha które góruje nad całym miastem. Oprócz niej znajduj sie tu wiele zabytkowych budowli jak np. dzwonnica, kościół św. Jerzego czy też budynek Muzeum Archidiecezjalnego. Znajdują się tu zbiory sakralne z całej Wielkopolski. Można tu zobaczyć bardzo cenne kielichy, relikwiarze oraz rzeźby i obrazy pochodzące z kościołów Wielkopolski. Po obejrzeniu muzeum poszliśmy oglądać wnętrza katedry które zrobiły na nas duże wrażenie oraz jej podziemi w których można było zobaczyć zarysy wcześniejszych budowli oraz trumny pochowanych tam znanych polaków mi. Ignacego Krasickiego. Przy katedrze znajduje się również pomnik pierwszego polskiego króla Bolesława Chrobrego. Spod katedry ruszyliśmy przez miasto obejrzeliśmy rynek i zabytkowe kamienice, zadziwiła nas ilość mijanych po drodze kościołów. Dotarliśmy w końcu na dworzec skąd pociągiem w półtorej godziny dotarliśmy do Obornik. Mimo niezbyt sprzyjajacej aury długo będziemy wspominać naszą wycieczkę do Gniezna.